Ajuts de menjador escolar

Ajuts de menjador per al curs 2025-26

Les resolucions dels ajuts es comuniquen per correu electrònic. Pot consultar el resultat en aquest llistat, amb el codi IDALU de l'alumne/a:

Resolucions del 25 de setembre de 2025.

Si vol presentar una RECLAMACIÓ, disposa d'un mes (30 dies) per fer-ho via online o amb cita prèvia. Qualsevol reclamació ha d'anar acompanyada de la documentació que en justifiqui el motiu.  

A qui va destinat l'ajut? 

L'ajut individual de menjador escolar (AIM) s'adreça a l’alumnat d’ensenyaments obligatoris i de segon cicle d’educació infantil escolaritzats en centres educatius sufragats amb fons públics.

Qui ha de fer la sol·licitud?

Totes les famílies que vulguin accedir als ajuts, incloses les que van obtenir-ne el curs anterior. Es poden consultar els criteris d'atorgament a les bases adjuntes. 

Les famílies d'infants que s'escolaritzen per primer cop (I3) també han de presentar la sol·licitud, indicant l'escola que han posat com a primera opció a la preinscripció.

Quin termini de sol·licitud hi ha?

  • Per a sol·licituds online, el termini ordinari comença el 12 de maig de 2025. 
  • Per a sol·licituds presencials, el termini ordinari comença el 19 de maig de 2025. 

El termini ordinari finalitza el dia 11 de juny de 2025. La convocatòria resta oberta durant tot el curs escolar. 

Quan es resoldran els ajuts?

  • Les sol·licituds presentades fins el dia 11 de juny es resoldran abans de l'inici del curs
  • Les sol·licituds presentades després del dia 11 de juny es podran resoldre passat l'inici del curs.

Els ajuts atorgats tenen caràcter retroactiu: les sol·licituds que es presenten un cop iniciat el curs escolar tenen dret a rebre l'ajut des de la data en que es va registrar la petició, sempre i quan s'hagi fet ús del servei. 

Quina documentació cal presentar?

Hi ha dues opcions: 

  • Si ja va demanar l’ajut per al curs anterior i no hi ha canvis a la unitat familiar: Ha de fer la sol·licitud i no cal que aporti documents adjunts. Recomanem la sol·licitud online. 
  • Si és el primer cop que demana l'ajut o hi ha hagut canvis en la situació familiar: S'entén per canvi de situació familiar: separació, nous o diferents membres, etc. Ha de fer la sol·licitud, online o presencial, i aportar aquesta documentació:
    • Formulari AIM 2025-26 . Atenció: sempre cal descarregar el formulari, no es pot emplenar online (les dades no es conserven)
    • DNI/NIF/PASSAPORT- de tots els membres de la unitat familiar. En el cas que un infant no en tingui, cal aportar el llibre de família
    • Sentència de separació- si procedeix. Cal aportar totes les pàgines.

Com es fa el tràmit?

OnlineACCÉS AL TRÀMIT ONLINE

Cal un servei d'identificació digital reconegut, com idCAT mòbil o Cl@ve. Abans d'iniciar el tràmit recomanem consultar aquestes instruccions.

Presencial:

Cal sol·licitar cita prèvia fent clic aquí

Les sol·licituds rebudes per altres mitjans (instància genèrica, correu electrònic, etc.) no seran vàlides. 


Informació dels ajuts

Competència delegada pel Departament d’Educació i Formació Professional de la Generalitat per subvencionar les famílies d’alumnes d’ensenyament obligatori que vulguin o necessitin fer ús del servei de menjador per motius socioeconòmics. El Consell Comarcal del Garraf aprova, cada any, les convocatòries per concedir ajuts de menjador (AIM) i de transport escolar (AIT). Cada convocatòria inclou les bases i la documentació requerida per la concessió dels ajuts.

Adreçat a:

Alumnat matriculat en centres educatius del Garraf sostinguts amb fons públics. Cal que les famílies interessades sol·licitin els ajuts cada curs escolar.

Contacte:

aim@ccgarraf.cat 

93 810 04 11 - 93 810 04 00 (extensió 2) de dilluns a divendres de 9 a 14 h, i els dijous també de 16 a 19h (excepte estiu)

Darrera actualització: 25.09.2025 | 17:57