Informació per a persones nouvingudes

Des del Servei de Primera Acollida per a persones nouvingudes recopilem en aquest espai informació útil dels tràmits més importants que facilitaran la teva integració.

Empadronament

En els municipis de Canyelles, Olivella i Cubelles, el tràmit d’empadronament es pot realitzar des de les Oficines d’Atenció al Ciutadà (OAC) o l’Oficina de Participació i Informació Ciutadana (OPIC).

És un tràmit gratuït. El pot sol·licitar qualsevol persona que vulgui empadronar-se en un domicili i que pugui aportar la següent documentació:

  • Si és un habitatge en propietat, cal tenir-ne el document acreditatiu i la nota informativa del registre de la propietat.
  • Si és un habitatge de lloguer, cal tenir un contracte d’arrendament per ús de residència habitual i l’últim rebut de pagament.

En les dues opcions, s’ha de aportar també un document acreditatiu d’identitat.

Empadronaments a menors d’edat: s’ha de aportar el certificat de naixement o llibre de família.

Información en castellano

 Baner targeta sanitària

La targeta sanitària individual (TSI) és el document que identifica i permet l'accés als centres i els serveis del sistema sanitari públic assignats.

Per poder tramitar-la és necessari estar empadronat algun municipi de Catalunya.

Hi ha dues opcions per poder tramitar la TSI:

  • Per internet: cal omplir la sol·licitud a cat
  • Presencialment al CAP (Centre d’Atenció Primària): caldrà omplir la sol·licitud de la TSI, aportar un document acreditatiu d’identitat i un certificat d’empadronament inferior a tres mesos.

El CatSalut us enviarà gratuïtament la TSI per correu postal al vostre domicili

Información en castellano

Baner educació

Pots presentar la sol·licitud a l'oficina d'escolarització del municipi o al centre en què penses que podries escolaritzar el teu fill o filla, o als serveis territorials d'Educació de referència del domicili familiar.

La comissió de garanties d'admissió del territori de residència s'encarregarà d'analitzar la sol·licitud i determinarà el centre d'assignació, tenint en compte la disponibilitat de llocs escolars, les preferències de la família, l'equilibri en la distribució de l'alumnat i la proporció màxima d'alumnat amb necessitats educatives específiques que s'hagi determinat per als centres educatius de la zona.

Què necessito per fer la matrícula?

  • Còpia del carnet de vacunacions de l'alumne o l'alumna. Si no es té el carnet de vacunacions, s'ha d'aportar un certificat mèdic oficial o el carnet de salut de l'infant en el qual figurin les dosis de les vacunes rebudes amb les dates corresponents. Si el vostre fill o filla no ha estat vacunat per indicació mèdica o per altres circumstàncies, cal aportar un certificat mèdic oficial justificatiu.
  • És convenient contactar amb el centre on has de fer la matrícula per saber si has d'aportar alguna altra documentació o informació que necessitin per a la seva gestió interna.

Com es fa la matrícula?

  • Contacta amb el centre educatiu on t'han assignat la plaça per concertar cita per formalitzar la matrícula dins el període establert per a la matriculació.
  • Prepara la documentació i la informació que necessitaràs per fer la gestió. Ves al centre per formalitzar la matrícula.
  • Els centres educatius t'ajudaran i t'assessoraran a fer la matrícula i també resoldran tots els teus dubtes.

Información en castellano

Bàner biblioteca

Pots demanar el carnet de biblioteca a qualsevol Biblioteca Municipal i et permetrà gaudir de diversos serveis i recursos totes les biblioteques de Catalunya.

A més, també ofereix descomptes en diferents espais relacionats amb la cultura, com llibreries, museus i centres d’art de la província de Barcelona.

El carnet de la biblioteca és la targeta que identifica als ciutadans com usuaris de les biblioteques públiques.

  • Fer-se el carnet és gratuït i molt senzill.
  • Es pot anar a qualsevol biblioteca i demanar que te'l facin al moment.
  • Per demanar el carnet és necessari un document acreditatiu d’identitat (DNI, Passaport, NIE).
  • En els cas dels menors de 14 anys cal que els pares o tutors signin la butlleta d'autorització que us donaran a la biblioteca.

Información en castellano

Bàner carnet de conduir

Hi ha diversos tipus de carnet de conduir (A1, A2, B, C1, C, D1, D,  C+E, D+E).

Cada tipus de carnet  té uns requisits per poder tramitar-lo. Per poder informar-te dels requisits i tarifes, el més senzill és que t’apropis a una autoescola perquè puguin oferir-te tota la informació que necessitis.

A continuació et deixo un enllaç on hi trobaràs informació detallada de cada tipus de carnet: Tipus de carnets de conduir.

Información en castellano

Bàner instància

Les instàncies a l’Ajuntament, les has de fer l’Oficina d’Atenció al Ciutadà (OAC) o l’Oficina de Participació i Informació Ciutadana (OPIC), depenent del municipi en el que et trobis.

El procediment serà el següents: t’entregaran una instància genèrica en la qual hauràs d’exposar la teva demanda i el que sol·licites, omplir dades bàsiques de contacte i entregar-ho junt amb un document d’identificació.

Información en castellano

Bàner serveis socials

Per sol·licitar atenció a Serveis Socials, t’hauràs d’adreçar a la oficina del municipi on estiguis empadronat i demanar presencialment una cita.

També pots demanar cita prèvia per internet al següent enllaç: Cita Prèvia Serveis Socials.

Información en castellano

Darrera actualització: 28.06.2022 | 11:50
Darrera actualització: 28.06.2022 | 11:50