Ajuts de desplaçament escolar
Sol·licitud d'ajuts per al curs 2025-26
A qui va destinat l'ajut?
L'ajut individual de desplaçament (AID) s'adreça a l’alumnat d’educació infantil (2n. Cicle), primària i secundària obligatòria matriculat en un centre proposat pel Departament d’Educació, quan no sigui possible l’establiment d’un servei de transport col·lectiu.
Qui ha de fer la sol·licitud?
Totes les famílies que vulguin accedir als ajuts, incloses les que van obtenir-ne el curs anterior. Es poden consultar els criteris d'atorgament a les bases adjuntes.
Les famílies d'infants que s'escolaritzen per primer cop (I3) també han de presentar la sol·licitud, indicant l'escola que han posat com a primera opció a la preinscripció.
Quin termini de sol·licitud hi ha?
- Per a sol·licituds online, el termini ordinari comença el 12 de maig de 2025.
- Per a sol·licituds presencials, el termini ordinari comença el 19 de maig de 2025.
El termini ordinari finalitza el dia 11 de juny de 2025.
Quan es resoldran els ajuts?
- Les sol·licituds presentades abans del 12 de juny es resoldran durant el 1r trimestre del curs 2025-2026.
- Les sol·licituds presentades després el 12 de juny es podran resoldre passat l'inici del curs. En tot cas, els ajuts atorgats tenen caràcter retroactiu.
Quina documentació cal presentar?
Hi ha dues opcions:
- Si ja va demanar l’ajut per al curs anterior i no hi ha canvis a la unitat familiar, o ha sol·licitat l'ajut de menjador en aquesta convocatòria: Ha de fer la sol·licitud i no cal que aporti documents adjunts. Recomanem la sol·licitud online.
- Si és el primer cop que demana l'ajut o hi ha hagut canvis en la situació familiar: S'entén per canvi de situació familiar: separació, nous o diferents membres, etc. Ha de fer la sol·licitud, online o presencial, i aportar aquesta documentació:
- Formulari AID 2025-26. Atenció: sempre cal descarregar el formulari, no es pot emplenar online (les dades no es conserven).
- DNI/NIF/PASSAPORT- de tots els membres de la unitat familiar. En el cas que un infant no en tingui, cal aportar el llibre de família
- Sentència de separació- si procedeix. Cal aportar totes les pàgines.
Com es fa el tràmit?
Online: ACCÉS AL TRÀMIT
Cal un servei d'identificació digital reconegut, com idCAT mòbil o Cl@ve. Abans d'iniciar el tràmit recomanem consultar aquestes instruccions.
Presencial: Cal contactar amb el Consell Comarcal del Garraf per sol·licitar cita prèvia:
Telèfons: 938 100 411 – 938 100 400 (extensió 2) en horari de 9 a 14.30 h de dilluns a divendres i dijous també de 16 a 19 h. (excepte estiu, del 15/6 al 15/09)
Les sol·licituds rebudes per altres mitjans (instància genèrica, correu electrònic, etc.) no seran vàlides.
Informació dels ajuts
Competència delegada pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat per subvencionar les famílies d’alumnes d’ensenyament obligatori que vulguin o necessitin fer ús del servei de menjador per motius socioeconòmics. El Consell Comarcal del Garraf aprova, cada any, les convocatòries per concedir ajuts de menjador (AIM) i de transport escolar (AID). Cada convocatòria inclou les bases i la documentació requerida per la concessió dels ajuts.
Adreçat a:
Alumnat matriculat en centres educatius del Garraf sostinguts amb fons públics. Cal que les famílies interessades sol·licitin els ajuts cada curs escolar.
Contacte:
93 810 04 11 - 93 810 04 00 (extensió 2) de dilluns a divendres de 9 a 14 h, i els dijous també de 16 a 19h (excepte estiu)