75. Reforçar l’atenció a la ciutadania en l’Oficina Comarcal d’Habitatge
Objectiu
- Reforçar les diferents modalitats d’atenció a la ciutadania de l’Oficina Comarcal d’Habitatge per tal de donar suport a les persones amb dificultats per a per a fer front a les diferents dificultats per accedir a l’habitatge, a través dels diversos programes i ajuts de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya.
Acció
- Reforçarem l’atenció telemàtica i telefònica per tal d’atendre totes les demandes d’informació i tramitació d’ajuts en l’àmbit de l’habitatge.
- Tramitarem ajuts per al pagament del lloguer per a persones majors de 65 anys.
- Tramitarem ajuts per al pagament del lloguer per contribuir a minimitzar l’impacte econòmic i social de la Covid-19.
- Gestionarem altres serveis com la borsa de mediació, les cèdules d’habitabilitat, el servei d’intermediació pels deutes de l’habitatge, les prestacions econòmiques d’urgència especial i el registre de sol·licitants d’habitatges de protecció oficial.
- Habilitarem l’atenció presencial després de les fases de confinament, amb cita prèvia que s’haurà de reservar a través del web.
- Reprendrem l’atenció descentralitzada als municipis de Cubelles, Olivella, Sant Pere de Ribes; i iniciarem també l’atenció al municipi de Sitges.
Seguiment
ODS:
01. Fi de la pobresa05. Igualtat de gènere
10. Reduir la desigualtat en i entre els països