Consell Comarcal del Garraf

Logo del Consell Comarcal del Garraf

Dossier de premsa Serveis d'Adminsitració Electrònica

Serveis d’administració electrònica que ofereix el Consell Comarcal del Garraf

Es van crear serveis com l’emissió del certificat digital (IdCat) per la ciutadania o de la identitat digital (TCat) per al personal que treballa als ajuntaments i altres administracions locals de la comarca. Des del 2010 aquest serveis s’agrupen dins l’Oficina Comarcal de Suport a l’Administració Pública (OCSAE), que dóna suport tècnic, assessorament  i acompanyament als ajuntaments de la comarca en el seu procés de modernització dels serveis d’administració electrònica.

La Seu Electrònica del Consell Comarcal del Garraf (https://www.seu.cat/ccgarraf/index) ofereix diversos serveis per la ciutadania, empreses, municipis i altres els locals. En relació als tràmits per a la ciutadania, a través d’aquesta plataforma electrònica i, amb el certificat digital, la ciutadania pot tramitar sol·licituds d’ajut per menjador escolar i per desplaçament, així com rebre notificacions; les entitats poden fer inscripcions, modificacions o baixes d’instal·lacions juvenils i les empreses poden enviar factures electròniques, entre d’altres.

D’altra banda, a través del perfil del contractant, el Consell Comarcal ofereix a les empreses una plataforma de serveis de contractació pública, que inclou tota la informació relativa als procediments del contractació d’aquesta administració. Les darreres licitacions pels serveis de transport i menjador escolar ja es van fer a través d’aquesta plataforma.

Pel que fa als serveis adreçats als municipis, l’ens comarcal presta el servei d’assistència tècnica als ajuntaments del Garraf en tots els aspectes relacionats amb l’administració electrònica, des dels productes i solucions disponibles fins a la col·laboració en projectes concrets. Així, el Consell Comarcal del Garraf ha col·laborat amb els ajuntaments de Sitges, Sant Pere de Ribes i Olivella per a la implantació del servei de tramitació electrònica de la ciutadania (eTram). També ha participat en la posada en marxa de la Plataforma de Serveis per a la Contractació Pública a Cubelles i Olivella.

Des del 2007 s’han emès 1456 certificats digitals IdCat, 565 certificats per a ens locals, 104 notificacions telemàtiques. En quant a visites a la seu electrònica, 4.279 persones l’han visitada des de l’any 2011.

Al dossier trobareu detallats tots aquests serveis.