Consell Comarcal del Garraf

Logo del Consell Comarcal del Garraf

Nou Servei Integral d’Atenció a persones LGTBI

El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies impulsa una xarxa de serveis que garanteixi i defensi els drets de les persones LGTBI

10 de juliol de 2018

El Consell Comarcal del Garraf i la Direcció General d’Igualtat del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies han subscrit avui un acord per a impulsar un nou Servei d’Atenció Integral (SAI) per a defensar els drets de les persones LGTBI.

El desenvolupament de la Llei 11/2014, per a garantir els drets de lesbianes, gais, bisexuals, transgèneres i intersexuals i per a eradicar l’homofòbia, la bifòbia i la transfòbia contempla la creació d’aquests serveis, que faciliten atenció de qualitat i de proximitat a persones que pateixin, hagin patit o estiguin en risc de patir discriminació o violència per orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere.

El SAI Garraf té com a objectius principals visualitzar  la realitat  del col·lectiu LGTBI i donar suport i atenció a la diversitat sexual i de gènere. A més, impulsarà el treball en xarxa, elaborarà informes sobre la situació local de les persones LGTBI dels municipis de Canyelles, Cubelles i Olivella, dissenyarà estratègies de sensibilització, i establirà canals d’atenció, suport i acompanyament a víctimes d’LGTBIfòbia.

Des del Departament s’està impulsant una xarxa de SAI que es coordina des de diferents àmbits: central, territorial i local. Actualment ja estan en funcionament el SAI Central de Barcelona, atès per l’Àrea LGTBI de la Direcció General d’Igualtat; els territorials ubicats als Serveis Territorials del Departament a Girona, Barcelona, Lleida, Terres de l’Ebre i Tarragona, i els SAI municipals.

Segons la directora general d’Igualtat, Mireia Mata, quan  parlem dels drets de les persones LGTBI, parlem del dret de la persona a ser i estimar com vulgui, allà on estigui, i això només té un nom que són els drets humans”. En aquest sentit, Mata ha comentat que “la intenció de la Generalitat de Catalunya és desplegar el servei a tot el territori” i ha afirmat que “actualment hi ha més de quaranta serveis a llarg del país”.

Per la presidenta del Consell Comarcal del Garraf, Glòria Garcia Prieto, “aquest nou servei és molt important perquè donarem atenció i protecció a aquest col·lectiu en tres municipis de la nostra comarca i perquè és un pas més en el camí cap a la igualtat”. Garcia també ha comentat que “la LGTBIfòbia es palpa de manera latent en el llenguatge i en les bromes que fem de forma més col·loquial, i hem d’evitar la normalització d’aquestes actituds”.

El SAI Garraf s’oferirà inicialment a la seu del Consell Comarcal del Garraf de la plaça Beatriu Claramunt 5-8 de Vilanova i la Geltrú, els divendres de 9 h a 14  h.

Signatura acord per desplegament del SAI