Consell Comarcal del Garraf

L’ACM explica les novetats de la Llei de Contractes al Consell Comarcal del Garraf

La llei entrarà en vigor el proper 9 de març i afectarà la regulació de contractes del sector públic.

27 de febrer de 2018

El Consell Comarcal del Garraf ha acollit aquest matí una de les jornades que l’Agència Catalana de Municipis organitza per tot el territori català per explicar les novetats de la Llei de Contractes el Sector Públic (LCSP) a càrrecs electes i personal tècnic dels ens locals i per fer difusió dels diferents serveis que ofereix la Central de Compres del món local.

El proper 9 de març entrarà en vigor la nova Llei de Contractes del Sector Públic que suposarà l’aplicació de nous procediments pel que fa a la contractació local. Aquesta llei transposa les directives de la UE en aquesta matèria i persegueix, entre d’altres, una major transparència en la contractació pública, una major relació entre qualitat i preu dels productes o serveis que s’adquireixen i un major accés de les PIMES.

“Des de l'ACM treballem per incorporar productes que donin resposta als serveis que ofereixen els ajuntaments però sobretot per resoldre dubtes, inquietuds i necessitats del món local” ha explicat el Secretari General de l’ACM, Marc Pifarré. Per aquest motiu, es duen a terme més de 50 trobades a tots els consells comarcals de Catalunya en sessions diferenciades per a càrrecs electes i per a personal tècnic.

La presidenta del Consell Comarcal del Garraf, Glòria García Prieto, ha donat la benvinguda a les persones assistents a la jornada i ha agraït l’ACM per compartir les principals novetats d’un tema tant important com la nova llei de contractes del sector públic, al personal tècnic de les comarques del Garraf, Alt i Baix Penedès i Baix Llobregat. “La nova llei de contractes és un tema que afecta als ens locals. El personal tècnic i els càrrecs electes necessitem tenir els coneixements per fer bé la nostra feina”, ha dit. La presidenta també ha explicat que la jornada es fa a la Masia d’en Cabanyes, una finca agrícola del segle XIX on hi van viure els Cabanyes: pintors, escriptors, poetes i empresaris, segurament dels primers emprenedors de Catalunya.

L’objectiu de les jornades és conèixer les novetats de la nova normativa contractual, transmetre la metodologia d’elaboració de plecs de prescripcions tècniques i fomentar el coneixement de la contractació socialment responsable.

Un 82% dels ajuntaments catalans es beneficia de la Central de Compres del món local

Aquesta és la sisena edició de les sessions que l’ACM duu a terme pel territori català per explicar els avantatges de la Central de Compres del món local. Actualment, aquest servei de l’Associació Catalana de Municipis (ACM) ofereix 11 productes a més d’un miler d’ens catalans. Pel que fa a ajuntaments, un total de 775 ja adquireixen algun producte o servei de la Central, com electricitat, gas, assegurances, equips informàtics, mobilitat sostenible, equips d’impressió, maquinària tècnica, paper, videoactes, DEA’s i ascensors.

Els ens que compren algun producte o servei a través de la Central de compres del món local s’asseguren que compleixen amb la Llei de Contractes que entrarà en vigor el proper 9 de març, per tant, aconsegueixen la màxima seguretat jurídica. També es beneficien d’un estalvi de procediments. Així, per exemple, de mitjana un ens tarda 26 dies des que contracta el producte o servei fins a disposar-ne i fer-ne ús. L’estalvi econòmic també és considerable, ja que de mitjana aconsegueixen uns estalvis d’un 10% respecte a les tarifes normals, arribant al 40% en el cas del manteniment d’ascensors.

L’objectiu principal de la Central de Compres és que els municipis més petits es puguin beneficiar de condicions i preus que aconsegueixen els més grans, gràcies a l’adquisició conjunta i agregada. Així mateix, sempre es busca afavorir l’economia local en els diferents acords marc licitats, a través de lots adaptats al territori i amb accés de les empreses arrelades a la zona.

Finalment, la Central de Compres promou també la mobilitat sostenible. Per aquest motiu, el darrer acord marc ofereix diferents modalitats de vehicles elèctrics i híbrids, ja siguin cotxes, bicicletes o motos de baix consum o elèctriques i punts de recàrrega.

Les jornades per explicar les novetats de la llei de contractes del sector públic i els avantatges de la Central de Compres del món local estan impulsades per l’Associació Catalana de Municipis i pel Fòrum Comarcal.

• Consell Comarcal del Garraf
  • Plaça Beatriu de Claramunt, 5-8