Consell Comarcal del Garraf

Borsa de pisos

L'Oficina Comarcal d'Habitatge gestiona la borsa de la xarxa de mediació per al lloguer social i la borsa jove d'habitatge. A través d'aquests dos serveis s'obtenen habitatges desocupats donant garanties als propietaris i posant-los en lloguer a un preu assequible, entre un 20% i un 30% més barats que els preus de lloguer lliure. També s'ofereix assessorament a la ciutadania en la tramitació dels contractes i la gestió dels possibles ajuts.

 

Si teniu un pis buit què podeu fer?


La Generalitat ofereix garanties i ajuts perquè el llogueu amb tranquil·litat. Disposa de dos programes.

 

Programa de Mediació. Us busquem un llogater i us oferim

  • Acompanyament gratuït en la redacció i signatura del contracte.
  • Contracte de lloguer de fins 5 anys.
  • Assessorament tècnic i jurídic.
  • Visites de seguiment a l'habitatge durant la vida del contracte.
  • Supervisió de la bona convivència dins la comunitat de veïns.
  • Avalloguer: és un sistema que evita que en el moment de la signatura del contracte el llogater aporte cap garantia més que dos mesos de fiança i per al propietari li dóna la garantia del cobrament d'una quantitat màxima de cinc mesos de lloguer en el cas que s'arribi al desnonament.

Programa de Cessió. 

 

NOTA: La Generalitat de Catalunya ha aturat temporalment la captació d'habitatges per a aquest programa

 


Borsa Jove d'Habitatge

 

Aquest servei té per objectiu posar en contacte, en condicions avantatjoses, els joves amb els propietaris que volen llogar el seu habitatge.

 

Les condicions per poder accedir als pisos de la Borsa Jove d'Habitatge es poden consultar aquí

 

Quins requisits ha de complir l'habitatge? 


  • Ha de disposar de cèdula d'habitabilitat.
  • Ha de tenir un preu per sota del de mercat, que haureu de convenir amb la Generalitat.